Fundacja Warsztat Innowacji Społecznych została założona z potrzeby wywierania wpływu na rozwój naszego kraju i realizacji projektów promujących odpowiednie wartości, takie jak odpowiedzialność, otwartość, pro-aktywność, zaufanie czy umiejętność współpracy. Organizacji przyświeca idea think-and-do-tank, polegająca na zbieraniu wiedzy celem skutecznego działania. Zajmuje się między innymi wdrażaniem projektów mających na celu poprawę jakości życia społecznego, szkoleniami, działaniami wolontaryjnymi oraz badaniami z zakresu polityki publicznej, ekonomii, technologii, socjologii i kultury, współpracując także z uczelnianymi zespołami badawczymi. W skład organizacji wchodzą prawnicy, socjolodzy, ekonomiści, projektanci graficzni i kulturoznawcy.
„Jesteśmy przekonani, że prace nad innowacjami należy rozpocząć od zadawania dobrych pytań, a zdobywanie odpowiedzi będzie zalążkiem takiej pracy kreatywnej, której wyniki będą rzeczywiście potrzebne i użyteczne” – piszą o sobie.
Fundacja jest na przykład organizatorem cyklicznych, bezpłatnych warsztatów online z prowadzenia procesów kreatywnych, pod tytułem „Skąd się biorą dobre pomysły?”, kierowanych przede wszystkim do osób pracujących dla dobra publicznego, wspólnego lub społecznego. W skład warsztatów wchodzi 12 godzin webinariów, autorski ebook oraz 60 minut indywidualnych konsultacji. W trakcie szkolenia można dowiedzieć się wszystkiego o najważniejszych zasadach rządzących procesem kreatywnym, zdobyć wiedzę na temat psychologii kreatywności, nauczyć się projektować i przeprowadzać proces kreatywny dla siebie i grupy a także poznać 6 narzędzi pracy zespołowej.
Grafika należy do Warsztat Innowacji Społecznych – Warsztat Innowacji Społecznych
Kolejną ciekawą propozycją jest „Projekt: firma!”, czyli interaktywne warsztaty z projektowania biznesu, adresowane do studentów planujących w przyszłości otworzyć własną firmę oraz młodych, działających już przedsiębiorców. Podczas szkolenia uczestnicy w grupie, pod okiem profesjonalnych, doświadczonych trenerów staną przed wyzwaniem wymyślenia nowego biznesu, a także poznają nowoczesne narzędzia biznesowe, na przykład Design Thinking i Business Model Canvas. Warsztat składa się z trzech modułów: w trakcie pierwszego, biorący udział dowiedzą się jak rozpoznawać mocne strony swojego zespołu oraz rozpoczną pracę nad swoim pomysłem na biznes. Następnie, w trakcie drugiego modułu, nauczą się analizy rynku i badania potrzeb potencjalnych klientów. Na końcu, uczestnicy staną przed wyzwaniem wymyślenia opracowania modelu biznesowego dla swojego produktu.
O Design thinking można było dowiedzieć się również podczas tegorocznej edycji programu „Shapers of the Future”, prowadzonego w języku angielskim i kierowanego do młodych liderów którzy spragnieni są rozwoju.
***
Więcej o działalności Warsztatu Innowacji Społecznych można się dowiedzieć na stronach:
Warsztat Innowacji Społecznych – Warsztat Innowacji Społecznych
Warsztat Innowacji Społecznych | Facebook