"Chcemy aby każdy mógł powiedzieć: "To My" sprawiliśmy, że żyje się lepiej."

"Chcemy aby każdy mógł powiedzieć: "To My" sprawiliśmy, że żyje się lepiej."

Autor: Onas
20 sierpień 2020 / TEMATY RÓŻNE

Świat zmienia się błyskawicznie, coraz częściej za nim nie nadążamy, a tym samym nie nadążamy za młodymi pokoleniami. Od dawna funkcjonują już dwie rzeczywistości, realna i wirtualna, każda rządzi się swoimi prawami. By dotrzeć do "przyszłości narodu polskiego" należy wejść w tę wirtualną, brak ideowego zaangażowania w nią, może skutkować coraz większą przepaścią pokoleniową, zwłaszcza na podłożu wyznawanych wartości.

Właśnie tą kwestią zajęła się Fundacja To My, która przy pomocy multimediów trafia do młodzieży, by promować wśród niej kulturę oraz angażować spolecznie wirtualnie i realnie.

“Każdy z nas może wpływać pozytywnie na swoje otoczenie. My robimy to między innymi poprzez grywalizację, zaangażowanie e-wolontariuszy oraz projekty kulturalne i edukacyjne.
Wierzymy, że kluczem do sukcesu jest współpraca. Dzięki grywalizacji motywujemy i angażujemy ludzi do działania. Promujemy kulturę online i offline, popularną i wyższą. Stawiamy na kompleksowe i skuteczne działania.”

Fundacja osiąga swoje cele dzięki udziałowi w projektach i grach łączących wirtualność z kulturą i światem realnym:

Rzeczywistość rozszerzona - idea geolokalizacyjnych gier, w których wykorzystując smartphony i ich kamery, możemy spojrzeć na otoczenie z nowej perspektywy. Fundacja umieściła w grze Slavic Monsters postać Mikołaja Kopernika z którą można wejść w interakcje i dowiedzieć się więcej o jego działalności

“Wszystkie gry geolokalizacyjne, przy których pracował zespół Fundacji To My łączą realną, kulturową rzeczywistość z wirtualnym światem, który pozwala przywołać dawne i czasami zapomniane dzieje. Trudno oczekiwać, że mieszkańcy miast i turyści odłożą nagle telefony komórkowe, staramy się więc aby stały się one oknami, przez które można obejrzeć i poznać własną i obce kultury. Jak dotąd idzie nam całkiem nieźle.”


Źródło fotografii: https://unsplash.com/

Gry Kulturowe - zdalna edukacja przez grywalizację

Fundacja prowadzi webinaria, które przygotowują osoby dorosłe, głównie pedagogów, do prowadzenia zdalnych zajęć wykorzystując multimedialne narzędzia.

“Przeprowadzimy 8 webinariów dla osób dorosłych. Uczestnicy nabędą/rozwiną kompetencje:

  • umiejętność korzystania z co najmniej 3 narzędzi pozwalających na samodzielne utworzenie i zarządzanie projektem z zakresu edukacji kulturowej w sieci np. stworzenie gry internetowej, zgrywalizowanej strony internetowej, quizów kulturowych i innych sposobów utrwalania i upowszechniania dziedzictwa kulturowego w sieci.

  • umiejętność prowadzenia zdalnych zajęć z zakresu edukacji kulturowej w Internecie z wykorzystaniem metod grywalizacyjnych i narzędzi takich jak Zoom, Kahoot i inne.

  • umiejętność samodzielnego szukania rozwiązań, narzędzi i darmowych, legalnych treści pomagających w prowadzeniu zajęć z zakresu edukacji kulturowej w sieci”

Zostały przeprowadzone 4 z 8 webinariów, w celu zapisania się na kolejne należy zgłaszać się do Fundacji To My (fundacjatomy@gmail.com)


Źródło fotografii: https://unsplash.com/

 

***

Więcej o działalności Fundacji To My można się dowiedzieć na stronie:

http://fundacjatomy.pl/



Komentarze EKSPERTÓW


Brak wyników.

Najnowsze wątki


Informujemy, iż korzystamy z informacji zawartych w plikach cookies. Użytkownik może kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies