Pomoc organizacjom pozarządowym w zakresie marketingu i PR

Pomoc organizacjom pozarządowym w zakresie marketingu i PR

Autor: Onas
4 październik 2019 / TEMATY RÓŻNE

Marketing w działalności NGO jest bardzo istotny, jeżeli chcą one dotrzeć ze swoimi działaniami do szerszego grona odbiorców. Obecnie wiele organizacji, mimo wspaniałych inicjatyw, pozostaje niezauważona i nie potrafi dotrzeć do sowich grup docelowych. Z pomocą przychodzi Fundacja Nielada Historia, która świadczy usługi w zakresie marketingu i PR dla organizacji pozarządowych. O działalności Fundacji rozmawialiśmy z Panią Magdaleną Jabłońską .

Źródło fotografii: https://www.facebook.com/fundacjanieladahistoria/

ONAS - Do czego potrzebny jest organizacjom pozarządowym marketing i PR?

Magdalena Jabłońska - Do budowania swojego wizerunku, co jest absolutnie konieczne. W dobie ogromnej liczby eventów i proponowanych aktywności ciężko jest przebić się ze swoim komunikatem. Organizacje, które nie podejmują działań marketingowych, istnieją jedynie w świadomości swojej wąskiej grupy docelowej, a powinny one trafiać do znacznie większej ilości odbiorców. Istnieje bardzo wiele wspaniałych inicjatyw, które znikają, bo nikt o nich nie wie. Budowa wizerunku jest również potrzebna, aby móc starać się o dofinansowanie z nieco innej puli - nie granów i dotacji, ale np. CSR, sponsoringu czy fundraisingu. Jeżeli takie organizacje chcą być partnerem dla biznesu, muszą mieć odpowiednią markę i jakość. Organizacje nie zdają sobie sprawy ze znaczenia marketingu i doboru odpowiednich narzędzi, aby był on skuteczny.

Źródło fotografii: https://www.facebook.com/fundacjanieladahistoria/

Jakiego wsparcia udzielacie Państwo NGO w zakresie marketingu i PR?

Przede wszystkim w przeciągu 2 lat, od kiedy działamy w tym sektorze, zauważyliśmy, że duże szkolenia z tego zakresu nie są do końca skuteczne. Dlatego też współpracujemy z organizacjami, fundacjami i stowarzyszeniami w nieco innej formie, to jest bardziej na zasadzie relacji uczeń - nauczyciel. Mówimy tutaj o nauce od podstaw. Spotykamy się, diagnozujemy jakie są problemy i oczekiwania, uczymy tworzyć bazy danych, dobieramy narzędzia; uczymy, że marketing musi być systematyczny, pracujemy nad strukturą strony internetowej i w jaki sposób powinny być konstruowane komunikaty w mediach społecznościowych. Zdarza się, że całkowicie zmieniamy strategię działania organizacji, bo okazuje się, że ich grupa docelowa nie działa w internecie i muszą oni do nich trafić poprzez organizację różnego rodzaju eventów.  Obecnie współpracujemy z 6 fundacjami i u większości z nich diagnozujemy te same problemy. Najczęściej są to źle dobrane narzędzia i komunikacja oraz źle wyznaczone grupy docelowe. Wynika to z braku pieniędzy na zatrudnienie specjalistów w tej dziedzinie, co spycha marketing na dalszy plan w działalności NGO. My pokazujemy, że w organizacji musi być osoba za to odpowiedzialna i uczymy w taki sposób, aby organizacje same potrafiły zadbać o marketing i nie były zależne od kogoś z zewnątrz.

Źródło fotografii: Fundacja Nielada Historia

Proszę opowiedzieć o projekcie "I co teraz".

Projekt jest w fazie pilotażowej. Nikt do tej pory nie robił tego w takiej formie, jaką my obraliśmy. Naszym zamysłem jest, aby opiekować się każdą organizacją przez co najmniej 9 miesięcy. Myślimy nad tym, aby w przyszłości wprowadzić taki model,  żeby sponsorzy i biznes, który chce działać poprzez społeczną odpowiedzialność biznesu, mógł się taką organizacją opiekować poprzez wykupienie im kilku miesięcy wsparcia, zamiast dawać im jednorazową dotację finansową. My nie chcemy aby organizacje miały taką pomoc za darmo. Z doświadczenia wynika, że inną wartość dla organizacji ma pomoc, kiedy trzeba przynajmniej część kosztów ponieść samodzielnie. Jeżeli organizacje znajdą środki na pomoc agencji marketingowej, chcemy aby wiedziały one czego od nich oczekiwać. Program projektu jest tak naprawdę pisany przez same organizacje, ponieważ my jesteśmy w stanie dostosować się do potrzeb każdej z nich.

Źródło fotografii: https://www.facebook.com/fundacjanieladahistoria/

Skąd wsparcie dla NGO z państwa strony?

Wcześniej działaliśmy również wolontariacko, oprócz naszej działalności biznesowej. Obecnie jesteśmy również w procesie zakładania przedsiębiorstwa społecznego. Zauważyliśmy, że jest ogromna potrzeba na nasze usługi i zorientowaliśmy się, że jest dużo wspaniałych inicjatyw, o których nikt nic nie wie, a że jesteśmy społecznikami i odczuwamy potrzebę wspierania innych, narodził się pomysł pomocy. W naszą działalność chcemy również zaangażować osoby z rynku pracy, które są chętne do pracy, a są z różnych powodów wykluczone.

***

Więcej o działalności Fundacja Nielada Historia można się dowiedzieć na stronach:

http://www.nieladafundacja.org

https://www.facebook.com/fundacjanieladahistoria/



Komentarze EKSPERTÓW


Brak wyników.

Najnowsze wątki


Informujemy, iż korzystamy z informacji zawartych w plikach cookies. Użytkownik może kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies