Kluby technologiczne, nauka i kreatywne wykorzystywanie nowych technologii

Kluby technologiczne, nauka i kreatywne wykorzystywanie nowych technologii

Autor: Onas
21 listopad 2020 / TEMATY RÓŻNE

W CoderDojo uczymy się programowania, ale również podstaw elektroniki i robotyki. Poruszamy tematy w obszarze STEAM. Nie chcemy, aby nasze spotkania przypominały kurs programowania dla dzieci. Na zajęciach inspirujemy dzieci, żeby same stawiały przed sobą technologiczne cele do osiągnięcia i pomagamy im je realizować. Spotkania odbywają się cyklicznie w różnych miastach oraz są bezpłatne dzięki zaangażowaniu wolontariuszy.

Fundacja CoderDojo Polska działa od 2013 roku i jest niezależną częścią międzynarodowej Fundacji CoderDojo Global. Jej zadaniem jest wspieranie placówek CoderDojo na terenie Polski poprzez wymianę doświadczeń, dostarczanie zasobów i narzędzi potrzebnych do realizacji wizji CoderDojo.

Dojo to miejsca rozwoju talentów technologicznych (programowanie, modelowanie, grafika, druk 3D) dla dzieci i nastolatków. Zajęcia odbywają się z dala od szkoły, często w salach udostępnianych przez firmy IT. Udział w zajęciach jest bezpłatny, a do społeczności może dołączyć każdy, kto chce zostać uczniem lub mentorem CoderDojo. 


Grafika należy do Fundacja CoderDojo Polska | Facebook

Kluby technologiczne to miejsca gdzie uczestnicy uczą się kreatywnie wykorzystywać nowe technologie, programować, tworzyć grafiki, filmy a także roboty.      

Funkcjonowanie tej organizacji jest oparte na wykorzystaniu potencjału technologicznych społeczników, mentorów wolontariuszy. Oddziały lokalne powstają spontanicznie, dzięki fascynacji kolejnych osób ideą klubu kodowania. Obecnie Kluby działają w ponad 20 miejscowościach w Polsce, wspomagane przez ponad 100 wolontariuszy. 

Mentorem może zostać osoba znająca podstawowe języki programowania i kodowania takie jak Python, HTML i CSS, jednak jak twierdzi zespół Fundacji doświadczenie w programowaniu i obycie technologiczne jest przydatne, ale nie jest obowiązkowe.
Można interesować się technologiami lub chcieć po prostu nauczyć się czegoś nowego, ale najważniejsza jest chęć wspierania i dzielenia się wiedzą z uczestnikami zajęć.

Bycie mentorem daje przede wszystkim frajdę :) A tak naprawdę to możliwość pokazania dzieciom, że kodowanie może być fajne i, że przekazywanie komuś wiedzy jest ciekawe... że jedno dziecko może nauczyć czegoś nowego drugie dziecko. Łańcuch wiedzy.

***

Więcej o działalności Fundacji CoderDojo Polska można się dowiedzieć na stronach:

Programowanie dla dzieci i młodzieży | Fundacja CoderDojo Polska

Fundacja CoderDojo Polska | Facebook



Komentarze EKSPERTÓW


Brak wyników.

Najnowsze wątki


Informujemy, iż korzystamy z informacji zawartych w plikach cookies. Użytkownik może kontrolować pliki cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies