Działy


Lider

Jolanta Dobrzyńska

Eksperci

Zbigniew Barciński
Danuta Kubacka
Elżbieta Misiak

Najnowsze wątki

Statystyka po Gutenbergu

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI
Samokształcenie w rodzinie domowej edukacji ekonomicznej, wymagać będzie statystycznych analiz samodzielnego korzystania z cyfrowych zasobów wiedzy.

0 komentarze/y


Stuletnia idea u podstaw nowoczesnej edukacji

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Zadziwia żywotność dwudziestowiecznych utopii, nie zakotwiczonych w wiedzy o człowieku ani w teorii poznania, ze skrzętnie skrywaną ich niechlubną historią. Zdumiewa też fakt, że idee pedagogiczne zrodzone na przełomie XIX i XX wieku wciąż nazywa się ”nowymi” i ”nowatorskimi”.

1 komentarze/y


O SZKOLE ZABAWOWEJ

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Jak w każdej innej dziedzinie, tak i w wychowaniu obowiązuje zasada: im coś cenniejsze tym większym trudem trzeba za to płacić.

1 komentarze/y


Używając szkolnej medycyny

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI
Otwarte zasoby wiedzy wymagają kompetencji do solidarnego rozwoju wiedzy.

0 komentarze/y


SOLIDARNY ROZWÓJ WIEDZY

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI
Ekonomia gospodarki opartej na wiedzy, powinna wprowadzić takie miary dobrostanu społecznego, które oddadzą rozwój samodzielności w korzystaniu z nowoczesnych technologii.

0 komentarze/y


Szkoła dla elit

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
John Taylor Gatto przedstawił, na podstawie programów dziesięciu elitarnych szkół prywatnych USA, wyznaczniki dobrego kształcenia.

1 komentarze/y


PEDAGOGIKA PERSONALISTYCZNA

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Działania wychowawcze nie mogą pomijać tego kim jest człowiek, tak jak rolnik uprawiający ziemię do konkretnej gleby odnosi swoje zabiegi.

1 komentarze/y


Solidarność i tajemnica

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI
Horyzontalna komunikacja wymaga zaufania w rozwoju wiedzy. Tej wiedzy.

0 komentarze/y


Niewygodne pytanie DLACZEGO?

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Czy przeżyliście Państwo te serie nieustających pytań, jakie zadaje dziecko wkraczające w świat, pełne ciekawości i podziwu?

2 komentarze/y


Telemedycyna lokomotywą zmian

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI

Uzgodniona 10 czerwca w Krakowie przez grupę społeczników strategia działań badawczych i rozwojowych wskazuje na usługi telemedyczne jako przewodnika do sprawiedliwego wykorzysta nowoczesnych technologii.


1 komentarze/y


Liceum nie-ogólnokształcące

Zapoczątkował: Barbara Hapońska / FILOZOFIA EDUKACJI

Ogromną nadzieję wiązaliśmy z obecnym rządem, że wprowadzi on dobrą zmianę w oświacie. I na początku, w pierwszym roku, wszystko szło w dobrym kierunku.


7 komentarze/y


Solidarny rozwój wiedzy

Zapoczątkował: Samokształcenie w rodzinie - reaktywacja / FILOZOFIA EDUKACJI

Organizacja uczenia w gospodarce opartej na wiedzy, wymaga nie tylko innego paradygmatu dla systemu edukacji, ale i innego paradygmatu dla wszystkich usług i polityk publicznych. Najlepiej to widać od strony oczekiwanych zmian w systemie ochrony zdrowia. Solidarny rozwój wiedzy powinien się stać konstytucyjną podstawą dla społecznej gospodarki rynkowej.


3 komentarze/y


Postmodernizm jako gra o intelekt

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Całe dzieje pedagogiki świadczą o jej ścisłym związku z filozofią. Dominująca filozofia epoki staje się z czasem filozofią szkoły. Szkoła wchłania ją, utrwala i przenosi w przyszłość.

3 komentarze/y


Kształcenie dla rozwoju czy rynku?

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Ku czemu i w jakim zakresie powinniśmy kształcić młodego człowieka? Jaki jest sens wieloletniego szkolnego trudu?

4 komentarze/y


W sieci nurtów wychowawczych

Zapoczątkował: Jolanta Dobrzyńska / FILOZOFIA EDUKACJI
Wychowanie dziecka nie odbywa się instynktownie, jak dzieje się to w zwierzęcym świecie, lecz poprzez osobiste doświadczenia rodziców i wychowawców oraz przekonania kształtowane przekazem kulturowym. Współczesny przekaz jest jednak pod tym względem zawodny.

0 komentarze/y