CZAS NA WZROK 40+ - KAMPANIA EDUKACYJNA
CZAS NA WZROK 40+ to ogólnopolska kampania edukacyjna, skierowana do osób po 40.
roku życia. Ma za zadanie popularyzować wiedzę o prezbiopii i metodach jej korekcji, a
także zachęcać do regularnego badania wzroku.
Prezbiopia
To przypadłość wzroku dotykająca nawet 10 mln Polaków. Pojawia się po 40. roku życia
jako efekt naturalnych zmian w układzie wzrokowym, zachodzących wraz z wiekiem.
Sprawia, że najprostsze codzienne czynności (czytanie, korzystanie z telefonu
komórkowego czy komputera) stają się uciążliwe – prezbiop musi odsuwać czytany tekst
od oczu, a dodatkowo gorzej widzi na dalsze odległości a szczególnie w niepełnym
oświetleniu. Prezbiopii nie leczy się, ale można ją korygować za pomocą np. właściwie
dobranych okularów progresywnych.
Jak pokazują badania, osoby żyjące z prezbiopią często nie mają świadomości swojej
przypadłości. Widzą, że wzrok im się pogarsza, ale go nie badają. Niektórzy nie wiedzą
nawet, gdzie mogą go zbadać. A o istnieniu rozwiązań pozwalających żyć komfortowo
mimo pogarszającego się widzenia słyszeli już tylko nieliczni. Organizatorzy kampanii
CZAS NA WZROK 40+ chcą zmienić ten stan rzeczy.
Cele kampanii to:
propagowanie wiedzy o prezbiopii – czym jest, czym się objawia, jak ją u siebie
rozpoznać;
zachęcenie osób 40+ do regularnego badania wzroku;
edukacja na temat szkieł progresywnych jako najlepszego rozwiązania dla
prezbiopów.
Informacje o kampanii: http://czasnawzrok.pl